sâmbătă, 12 mai 2012

Timeo danaos!

Nu am fost niciodată un fan al Uniunii Europene! Mă opun total uniformizării, pentru că - până în final - asta înseamnă UE. Aceeaşi monedă, aceleaşi reguli, aceleaşi valori. Pe scurt, pierderea identităţii ca popor. Dacă cei de la Bruxelles dau ordin ca pătrunjelul să nu crească mai mult de 10 centrimetri, toate ţările-membre se supun. Ba chiar încearcă să se convingă că doar atât de mare trebuie să fie respectiva plantă, altfel produce cine ştie ce efecte negative asupra populaţiei.

Nu m-aş fi apucat să scriu despre geniala Uniune, dacă nu mi-ar fi picat ochii pe o declaraţie a lui Jose Manuel Barosso despre Grecia. Ce spune domnul Barosso referitor la apartenenţa elenilor la UE: "Dacă nu îşi respectă angajamentele, mai bine să plece!" Iniţial mi-a venit să râd, pentru că asta e cea mai mare dorinţă a grecilor. Să scape cât mai repede de euro şi de toţi ăia care nu mai ştiu cum să le cumpere ţara la bucată, insulă cu insulă. Tocmai de-aia fermierii greci nu-şi mai duc marfa în hypermaketuri şi vând la margine de drum, tocmai de-aia există un oraş în care totul merge pe bază de troc, tocmai de-aia - la alegeri - s-au trezit cu nişte neonazişti în Parlament... Deci e clar că nu mai vor zonă euro, nici cu lămâie. Ce face acum Barosso e un fel de "Nu mă dai tu afară, demisionez eu!"

Preşedintele Comisiei Europene mi-a mai oferit încă un prilej de enervare. Stimatul are "mult respect pentru democraţia greacă" Mi se pare un pleonasm. Democraţia a fost creată de greci, cu vreo 500 de ani î.e.n. Că a fost preluată şi viciată de restul continentului, asta e partea a doua. 

În orice caz, dacă Grecia iese sau e dată afară din zona euro, e cel mai puternic semn că Uniunea Europeană este un experiment eşuat.

Un comentariu:

  1. Da,si eu sunt dezamagit,ma asteptam sa inceapa circul dupa inca vreo 3 transe de bani nerambursabili, posibil sa isi fi dat seama ca e exagerat sa faca drahma 28 euro ...
    In fine,bancul lunii februarie : un grec pleca la munca.

    RăspundețiȘtergere