vineri, 18 mai 2012

Blocul meu e-o freză dentară cu acorduri ample


În micul, dar liniştitul meu cartier, aproape că nu e bloc la parterul căruia să nu se afle un "ceva": un magazin, o sală minusculă de fitness, un coafor, un notariat, un plafar... La parterul blocului meu se află un cabinet dentar. Nu ştiu dacă respectivii doctori sunt inundaţi de clienţi, pentru că - de la 4 la parter - e o oarecare distanţă, deci monitorizarea este exclusă din start. Mi s-a întâmplat de câteva ori să văd oameni care intră sau ies din cabinet, dar figurile lor luminoase mi-au indicat faptul că dentiştii ori se pricep de minune la ceea ce fac, ori folosesc un anestezic special, de natură să-şi facă pacienţii ilegal de fericiţi.


Oricum, ceea ce m-a impresionat din start, este că niciodată, dar absolut niciodată, din cabinet nu au răzbătut sunete îngrijorătoare de freză sau gemete emoţionante de oameni cărora li se face o extracţie. Până astăzi! Cum coboram eu scările, diafană precum intuiţi că sunt, aud un zgomot dubios. Un "bzzzz" dublat de nişte acorduri de muzică clasică. Să fie oare vreun meloman care dă găuri cu bormaşina, în timp ce ascultă Chopin? Zic şi eu Chopin, că-mi sună bine. În realitate, n-am identificat acordurile. Cobor în trap! Iar pe această cale, îi cer scuze domnului Mărmureanu. N-a fost cutremur, aveam doar o curiozitate.

Ajung la etajul întâi, îmi reglez respiraţia, ca să nu par bizară şi ajung în dreptul cabinetului dentar. În cadrul uşii, doamna doctor stătea de vorbă cu un pacient, care îi spunea următoarele: "Şi câmd aş ptea să mnânc ceva, că n-am mai mncat de azi-dimineaţă şi m cam roade stomcul!" Nu ştiu ce i-a răspuns dentista, dar pot să jur că soţul ei lucra cu freza în ritmul muzicii. Bzzzz vioara, bzzzz freza.... Bz trianglul, bz freza!

Asta m-a pus pe gânduri! Mă gândeam să apelez la ajutorul dentiştilor de la parter, pentru că am nevoie de mici ajustări, plus că e foarte la îndemână. Dar dacă oamenii lucrează în funcţie de muzica pe care o preferă pacientul? Dacă, atunci când întocmesc fişa fiecărei persoane, au pretenţia să afle ce muzică ascultă? Şi, mai presus de toate, cum mi-ar lucra dantura pe ritmuri de melodeath? Acum încercaţi să corelaţi munca dentistului cu una dintre piesele pe care le ador!


3 comentarii: