sâmbătă, 28 iulie 2012

Aliodor la televizor

Am aşteptat interviul cu Aliodor Manolea, mai ceva ca pe un interviu cu Vin Diesel! Nu că mi-ar plăcea cum arată Vin, doar că mă fascinează personalitatea lui... În fine, începe interviul cu Aliodor, eu - popândău în faţa televizorului.

Fiind o persoană "vizuală", remarc din prima că Aliodor nu stă picior peste picior. Ce înseamnă asta? Că nu se simte în pericol, deci nu are de ce să-şi protejeze "coeficienţii" Nici nu stă cu braţele încrucişate, pentru că nu are de ce să fie defensiv. Deci ne predă prima lecţie despre cum trebuie să apari la televizor. Are o expresie constantă: cea inocent-condescentă, cu fruntea încreţită. Ridurile dispar în momentul în care e onest. Mult prea puţin, după părerea mea. Aparent, când râde, chiar râde. Doar că încreţiturile de la ochi şi dinţii arătaţi la cameră nu au corespondent în mişcările corporale. Râde numai cu ridurile şi cu dinţii. Ochii îi sunt îndreptaţi doar spre dreapta, oarecum sus, nicio fracţiune de secundă spre stânga-jos, pentru că nu minte. Doar manipulează, chestie pe care o consideră onestă. E meseria lui, până în final. 

Acum ajungem la discursul propriu-zis! De ce un psihoterapeut dă din casă? El nu are un fel de jurământ al lui Hipocrate, care să-i interzică să discute despre un fost pacient? Pacient, da! Că doar nu te duci la un psihoterapeut pentru că eşti ok. Deci omu' îşi periclitează cariera.. Cine ar mai apela la el, în condiţiile în care - peste 2-3 ani - s-ar putea trezi cu Aliodor la televizor, spunând tot ce ştie. De fapt, nu tot ce ştie, ci nişte cârlige de colţ de stradă (a se citi "bârfe de tabloid"), din care să reiasă că fostul lor client e aşa şi pe dincolo.

Remarc o chestie haioasă... "Domnul Mircea", "Doamna Mihaela", "Doamna Maria", dar "Traian Băsescu", chiar şi subînţeles?! Niciodată "Domnul Traian"? Hmmm.... oare Aliodor îl percepe pe Traian ca pe un fel de eşec profesional? De-asta l-a izbit? Mi-e teamă că nu, mai ales că - din spusele intervievatului - nu a avut niciun beneficiu financiar de pe urma Suspendatului. Poate nu l-a plătit Traian. Poate l-a plătit cel care şi-a dorit ca Traian să fie unde trebuie. Iar acum respectivul nu mai vrea ca Traian să fie acolo unde este, tocmai de-aia i-a pus condiţii Aliodor (deşi ştia că omu' respinge constrângerile), plus că i-a cerut un tarif exorbitant. Ca să-l citez oarecum pe Aliodor: "Am vrut să mă refuze!"

Îmi mai atrage atenţia ceva: povestea despre deruta "Domnului Mircea" La un moment dat, Aliodor începe să relateze pelteaua absolut neconvingătoare, despre cum s-a dus el lângă cameră, ca să-l facă pe Traian să ridice nasul din foi, iar lângă el s-a nimerit o duduie, consilier al lui Geoană, care şi ea - la rândul ei - îşi dorea să-şi determine "clientul" să se uite în obiectiv şi, vezi Doamne, când i-a indicat camera, "Domnul Mircea" l-a văzut pe Manolea şi s-a fâstâcit.  Numai că a existat o scăpare. Aliodor a numit-o "domnişoara noastră". De acord, lui îi place să vorbească cu "noi", pentru că o include în ecuaţie şi pe soţia lui, care îi este asociată. Dar "domnişoara noastră" se cam pupă cu ce-a spus înainte. Că se cunoşteau, că s-au salutat, că s-au plâns unul celuilalt că au nişte "clienţi" care nu le ascultă sfaturile... No way! Deci voi, doi consilieri din echipe adverse, vă confesaţi unul-celuilalt. În direct???? Pe bune?!

Trec din nou pe "sistem vizual", pentru că decorul mă îndeamnă să fac asta. Lângă Victor sunt 5 lumânări roşii. În şemineul fals - alte 5, dar dispuse 1 - 3 - 1. Lângă Aliodor, 2 flori roşii. Dacă aş fi ştiut câte tablouri sunt pe pereţi, mai că aş fi întocmit o serie Fibonacci. Ceva de tip 1-1-2-3-5-8.

Concluzia este următoarea: n-am nicio concluzie! Momentan.

PS: De ce nu mi-a arătat Aliodor o poză cu prezoanele lipsă, eventual cu mecanicul "livid" în cadru? Şi cum se poate să circuli UN AN cu roata din stânga-spate ţinându-se într-un singur şurub? Nu am carnet de conducere, dar - făcând un calcul - parcă nu te duci în service cu roţile doar o dată pe an. Mai ales că iarna nu-i ca vara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu