vineri, 13 iulie 2012

Cel-Care-Strică-Vacanţele

Din câte îmi amintesc, pe vremuri, nativii americani îşi dobândeau "numele de adult" abia după un test, în care erau nevoiţi să-şi demonstreze calităţile de războinic. Dacă Victor al nostru ar fi fost pui de apaş, numele lui indian ar fi fost, în mod sigur, Cel-Care-Strică-Vacanţele. Nu de alta, dar acum trebuie să-i aducă pe parlamentari din vacanţă, ca să ucidă ordonanţa care i-a pus Bruxelles-ul în cap.

Omu' s-a dus ţanţoş în Parlamentul European, ca să le explice ălora că tot ce a făcut e corect, legal, plus că se impunea. Credea că va fi bine primit, mai ales că mai fusese o dată pe-acolo şi atunci culesese un buchet minuscul de simpatie. Părerea mea e că a fost privit doar ca o curiozitate, un fel de Femeia-cu-barbă dintr-un bâlci românesc, pentru că prea forţase participarea la Consiliul European. Genul de acţiune de tip "pus piciorul în uşa liftului" nu prea place diplomaţilor.

Oricum, în două zile, şi-a luat-o peste ceafă cât probabil nu i-a dat nea Nelu în toată perioada în care a vrut să facă din el un om politic. Scurtă, de altfel, pentru că a realizat din timp faptul că numitul "Cârlan" vrea să joace în altă ligă. I-am văzut toate declaraţiile televizate. Nu mi-a sugerat altceva decât o păpuşă întoarsă cu cheia, care repetă la nesfârşit "Vom respecta hotărârile Curţii Constituţionale! Referendumul se va ţine după cum a decis Curtea Constituţională! Magistraţii Curţii Constituţionale au întotdeauna dreptate!" 

Partea proastă e că Barosso şi Rompuy au dovedit un dispreţ suveran faţă de Baschetbalist, pentru că s-au rezumat la nişte comunicate seci, pline de îngrijorare. Deci flit, Cârlane, că avem chestii mai importante de discutat. Tu fă ce ţi-am spus să faci şi nu mai scânci la uşa noastră, că nu ne impresionezi. 

Acum, dacă e să ne gândim logic, de ce şi-ar strica oamenii ăia relaţia cu Merkel? Doar din cauza unui băiat înalt, cu faţă de tocilar?! Plus că am senzaţia - menţionez, e doar o senzaţie - că nici după Hollande nu se dau în vânt. Totuşi, chiar să ignore Comisia de la Veneţia? Iată că da! Până în final, democraţia adevărată a fost doar pe vremea grecilor antici. Dup-aia au primat interesele. Iar cine nu se adaptează, şi-o ia!

Ce-ar fi să încerc un rezumat? La Bruxelles, Victoraş a primit bocanci în tibii, în ţară i s-a mai descoperit un plagiat, iar - mai nou - i-au sărit şi ruşii în beregată, pe considerente de Wesley Clark. Menţionez că, în tot acest timp, Crin a tăcut ca o floare rară. Probabil se ţine de cuvânt: va fi un interimar discret. Discret sau "criNogenat", că nu mi-e foarte clar....

Ce n-au înţeles useliştii? Că atunci când ai un adversar ca Traian, nu trebuie să joci pe principiul "Bate fierul cât e cald!" Pus în situaţii-limită, Suspendatul face mişcări spectaculoase, plus că a avut grijă să-şi lustruiască puşca, în timp ce vorbea prostii. Ce-i costa să aştepte până în toamnă? Istoria e plină de conducători de oşti neinspiraţi care şi-au scos soldaţii la luptă pe un ger cumplit, deşi realizau că ăia vor muri degeraţi sau i-au mânat în deşert, în speranţa unei lovituri decisive, deşi erau conştienţi că nu au nici mâncare şi nici apă destulă. E cazul să vă spun cum s-au terminat "intervenţiile istorice"? Nu s-au pierdut doar bătălii, s-au pierdut războaie.

Iar acum trebuie să-mi exprim o nedumerire: cum naiba e posibil ca un bărbat tânăr, umblat prin lume, care s-a întâlnit cu nişte oameni, să vorbească o engleză atât de peticită. În regulă, vorbeşte corect gramatical, dar când îl aud cum pronunţă, mi se face brusc dor de nea Nelu cu celebrul "The Ducks come from the Trucks!"

A, era să uit! Să te bazezi în campanie pe Radu Mazăre şi pe Relu Fenechiu???? Fenechiu e neplăcut ca o dimineaţă ploioasă de luni, iar Radu Mazăre.... E haios, dar numai în doze mici şi doar dacă vorbeşte despre activitatea lui ca primar şi staroste de Mamaia. Parcă useliştii spuneau că vor să-şi bage decenţa în politică. Cu Mazăre, chiar şi-au băgat-o!




2 comentarii:

  1. Si eu azi cand l-am auzit pe Ponta m-am gandit la nea Nelu, dar eu o stiam pe aia cand, cazat la hotel, comanda doua ceaiuri la camera 222: "tu ti tu tu tu tu" :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aia cu raţele nu e banc :)) Aşa a încercat să explice că dacii se trag din traci =))

      Ștergere